آموزش

شیر روشویی کاهنده مصرف آب چیست؟

شیر روشویی کاهنده مصرف آب چیست؟

 

این روزها یکی از مشکلات و نگرانی های جامعه ما، کمبود آب است. متاسفانه با توجه به محدود بودن بارش در کشور ایران، میزان آب در پشت سدها در نقاط مختلف بسیار کاهش پیدا کرده است. از این رو مردم باید توجه بسیار زیادی به مصرف آب داشته باشند و تا جای ممکن از مصرف بیش از حد آب جلوگیری کنند. شیر روشویی کاهنده مصرف آب می تواند بهترین انتخاب برای نصب در هر مکانی باشد. اما آیا می دانید که شیر روشویی کاهنده مصرف آب چیست و کدام یک از انواع شیرهای روشویی دارای این قابلیت هستند؟ در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این نوع شیر دستشویی و قابلیت های آن صحبت کنیم. بنابراین در صورتی که به مصرف آب در هنگام شستشوی دست و صورت اهمیت می دهید، باید اقدام به خرید شیر روشویی با قابلیت کاهش مصرف آب کنید.

شیر روشویی کاهنده مصرف آب چیست؟

آشنایی شیر روشویی کاهنده مصرف آب

شیر روشویی یکی از انواع شیرآلات بهداشتی است که در سرویس بهداشتی روی سنگ روشویی نصب می شود. این شیرها دارای تنوع بالایی از نظر رنگ، مدل و طرح هستند. به کار رفتن رنگ بندی متنوع برای این شیرهای روشویی، زیبایی آن ها را چندین برابر کرده است و به افراد این امکان را می دهد تا با توجه به نیاز و سلیقه خودشان، بهترین شیر روشویی را خریداری کنند. شیرهای روشویی جدید به دلیل داشتن اهرم کنترل کننده خروجی آب، نسبت به شیرآلات قدیمی با دو اهرم پیچی آب کمتری مصرف می کنند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید علاوه بر زیبایی و طرح شیرهای روشویی به آن توجه داشته باشید، کاهش مصرف آب توسط این شیرها است. برخی از انواع شیرهای دستشویی موجود در بازار دارای امکاناتی هستند که اجازه کاهش مصرف آب را می دهند. در واقع این قطعات می توانند به جای خارج کردن مقدار زیادی آب در هنگام باز کردن شیر دستشویی، هوا را نیز به همراه آب از شیر روشویی خارج کنند. در این صورت فشار و حجم آب خارج شده بسیار عالی خواهد بود. اما میزان آب خارج شده به حداقل می رسد.

پرلاتور؛ قطعه ای مهم برای کاهش مصرف آب در شیر دستشویی

قطعه ای که در شیر روشویی کاهنده مصرف آب مورد استفاده قرار می گیرد، پرلاتور است. پرلاتور یک قطعه مشبک است که روی شیر روشویی نصب می شود و اجازه می دهد تا آب با فرم خاصی از شیر خارج شود. پرلاتورها دارای تنوع بالایی هستند، اما اکثر آن ها وظیفه دارند که آب خروجی را با هوا ترکیب کنند. در این صورت یکنواختی آب خروجی حفظ می شود و می توان در مدت زمان کمتری و با حجم آب مناسب تری مراحل شستشوی صورت و دست را با شیر انجام داد.

در صورتی که قصد خرید شیر دستشویی برای نصب در سرویس بهداشتی منزل، هتل و هر مکان دیگری را دارید، بهتر است که برای کاهش مصرف آب حتما به وجود پرلاتور کاهنده مصرف آب در شیر توجه داشته باشید. در این صورت حتی اگر مدت زمان زیادی شیر دستشویی باز بماند، حجم آب خروجی از آن محدود است. بنابراین می توان با این روش تاثیر زیادی روی کاهش مصرف آب داشت.

شیر روشویی کاهنده مصرف آب

شیر روشویی کاهنده مصرف آب

انواع پرلاتور شیر روشویی برای کاهش مصرف آب

پرلاتورهای شیرآلات بهداشتی تنوع بسیار بالایی دارند. حتی در سال های اخیر زیبایی خارج شدن آب از این شیرآلات مورد بحث قرار گرفته است و پرلاتورهایی مانند پرلاتور میکادو روی کار آمده اند که با ظاهر خاص آب را از شیر خارج می کنند. اما زمانی که بحث پرلاتور شیر دستشویی می شود، زیاد زیبایی خروجی آب حائز اهمیت نیست. بلکه بهتر است که به میزان آب خروجی توجه شود.

پرلاتور شیر روشویی هوا دهنده یکی از بهترین پرلاتورهایی است که برای کاهش مصرف آب مورد استفاده قرار می گیرد. این پرلاتور می تواند با ترکیب هوا و آب، فشار زیادی از آب را در اختیار قرار بدهد. به همین خاطر با کم کردن میزان مصرف آب، نقش بسیار مهمی را در بهبود عملکرد شیرهای روشویی ایفا می کند.

انواع پرلاتور شیر روشویی برای کاهش مصرف آب

انواع پرلاتور شیر روشویی برای کاهش مصرف آب

شیرآلات چشمی و کاهش مصرف آب

تا به اینجای مقال در مورد پرلاتور شیر روشویی که می تواند برای کاهش مصرف آب مورد استفاده قرار گیرد، صحبت کردیم. اما به غیر از پرلاتور، روش های دیگری نیز برای کاهش مصرف آب وجود دارند که توجه به آن ها خالی از لطف نیست. در مکان های عمومی که معمولا مدت زمان باز ماندن آب بسیار زیاد است، باید از شیرآلاتی استفاده کرد که خودشان به صورت اتوماتیک میزان آب خروجی را کنترل کنند. این موضوع در بیمارستان ها، مراکز عمومی، مدارس و … بسیار حائز اهمیت است.

شیر روشویی چشمی یکی از بهترین شیرآلاتی است که می تواند برای کاهش مصرف آب در مکان های عمومی مورد استفاده قرار گیرد. این شیرها با قابلیت تشخیص حرکت دست، فقط در زمانی که نیاز به شستشوی دست می باشد جریان آب را باز می کنند و خودشان به صورت اتوماتیک بسته می شوند. جریان آبی که در اختیار فرد برای شستشو با کمک این شیرهای روشویی قرار داده می شود، محدود است. از طرفی آب در مدت زمانی که فرد در حال شستشوی صورت، دست و … است باز نخواهد ماند.

شیر دستشویی چشمی دارای پرلاتور کاهنده مصرف آب نیز هست. می توان این شیرها را برای کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار داد و از زیبایی ظاهری و مدرن بودن آن ها نیز لذت برد. اگرچه استفاده از شیر روشویی چشمی برای خانه های مسکونی متداول نیست، اما برای هر مکان عمومی دیگری می توان از این شیرها استفاده کرد.

تعویض پرلاتور پس از خرابی آن امکان پذیر است؟

پرلاتور یکی از مهم ترین قطعات در شیر روشویی است. به هر دلیلی به ویژه به دلیل رسوب مواد داخل آب در پرلاتور، احتمال گرفتن مسیر این قطعه در شیر وجود دارد و خارج شدن آب از شیر روشویی به سختی اتفاق می افتد. در چنین شرایطی بهتر است که تمیز کردن این قطعه را امتحان کنید که با روش های مختلفی از جمله باز کردن پرلاتور و قرار دادن آن در آب و سرکه امکان پذیر است. اما اگر خرابی پرلاتور جدی است، امکان تعویض آن وجود دارد.

می توان با یک آچار فرانسه، پرلاتور قدیمی را از روی شیر باز کرد و پرلاتور جدید را جایگزین آن نمود. البته برای خرید پرلاتور جدید مناسب شیر روشویی، حتما به یکسان بودن اندازه این قطعات دقت داشته باشید و از خرید پرلاتورهایی با اندازه نامناسب جلوگیری کنید.

خرید بهترین شیر دستشویی

خرید بهترین شیر دستشویی

خرید بهترین شیر روشویی کاهنده مصرف آب

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در کشور ایران کاهش مصرف انرژی به ویژه آب است، بسیار مهم است که در ساختمان ها و هتل ها، از شیرآلات کاهنده مصرف آب استفاده شود. شیر روشویی کاهنده مصرف آب، یک نوع شیر اختصاصی است که با ساختار خاص و پرلاتور، می تواند باعث کاهش جریان خروجی آب شود. برند تهران برنز ضمن اینکه به کیفیت شیرآلات خود توجه زیادی دارد و انواع شیرآلات بهداشتی را با ضمانت 7 ساله به مشتریان ارائه می کند، اهمیت زیادی به کاهش مصرف آب در شیرهای روشویی می دهد.

در صورت نیاز به خرید بهترین شیر روشویی کاهنده مصرف آب، می توانید از محصولات موجود در سایت تهران برنز دیدن کنید. شیر دستشویی تهران برنز در دو مدل پایه بلند و پایه کوتاه و با رنگ بندی متنوع به مشتریان ارائه می شود. تمامی این شیرآلات دارای استاندارد CE اروپا و نشان ملی ایران هستند تا از نظر کیفیت متریال به کار رفته و آبکاری مرغوب این شیرآلات خیالتان آسوده باشد.

 

سایت معتبر faucet:

Save water and money!

We use a lot of water inside the home every day, and in quantities and places where we may never think twice about. For example, it’s estimated that 75 percent of indoor water use happens in the bathroom. From the bathroom sink faucet and shower to multiple flushes of the toilet every day, the bathroom is a haven for water use and overuse. So it would make sense that if you wanted to try to save water, the bathroom is a great place to start. And the kitchen could always use a little love, as well.

ترجمه:

صرفه جویی در آب و پول!
ما روزانه مقدار زیادی آب در داخل خانه مصرف می‌کنیم و در مقادیر و مکان‌هایی که ممکن است هرگز به آن فکر نکنیم. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که 75 درصد از مصرف آب داخل خانه در حمام اتفاق می افتد. از شیر آب و دوش حمام گرفته تا شستشوی و استفاده چندباره توالت در هر روز، بنابراین منطقی است که اگر می خواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید، از شیر روشویی ، شیر دستوشیی ، شیر آشپزخانه ، شیر حمام  دارای پرلاتور کاهنده مصرف آب تهیه و استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *